6. maaliskuuta 2016

Päänvaivaa blogin nimeämisestä

Olen tässä nyt muutaman päivän miettinyt tätä blogia ja sen nimeä. Tällä blogilla on ollut jo muutamakin eri nimi, joihin olen kyllästynyt.
Ihan alussa oli joku ah-niin-upea englanninkielinen "Lotta's life with horses" tai joku vastaava, en muista kunnolla. Sitten vaihdoin sen "Laukaten Tähtiin" joka pysyikin kauemmin. Tein myös instagram-käyttäjän omistettuna hevoskuville, jonka nimi on yhä edelleen "Laukatentahtiin_Lotta".
Tuossa viimevuoden alussa(?) lueskelin blogineuvoja ja huomasin hyvän neuvon: älä pidä blogilla nimeä, joka kaikilla hevosblogeilla on. Nimeä blogi omalaatuisesti ja blogia kuvaavaksi. No "Huimaa menoa" on erittäin hyvä. Se on kuvaava ja melko omalaatuinenkin. Ja vielä kun nimi tulee hevosesta, aina vaan paranee.

Mitäkö sitten olen miettinyt? Blogissa on pääosassa myös muitakin hevosia. Olkoonkin Huimis tuo lempihevonen, mutta olen silti tuntiratsastaja, joka ratsastaa aikalailla kaikilla tuntihevosilla joskus. Ja jos nyt alan treenaamaan Mimmillä esteitä, olisiko blogin nimi "Huimaa Mimmimenoa?" Ei. :d
Mietin ja pohdin ja mieleen tuli ainoastaan sellaisia nimiä, joita olen jo nähnyt blogeissa, tai ovat aivan varmasti "massaa". Esim. "Tuntiratsastajan matkassa" tai ihan perusnimiä "Kaviouralla" "Lotta & Hevoset"... Ei ei ei. 

Ei nappaa. Millä voisin kertoa jo nimestä, että olen tuntiratsastaja, tai että tykkään esteratsastuksesta ja kouluratsastuksesta, tai etten osaa valita niiden väliltä? Ajattelin myös tätä vuokrahevoshommaa, joten "Lotta & Lotta" voisi olla hauska, mutta jos kerron Lotalla ratsastuksesta kerran kahdessa viikossa, nimi johtaa hiukan harhaan.

On se hankalaa.



xoxo


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti